PEMBELAJARAN MENYUSUN INFORMASI DALAM TEKS BERITA BERDASARKAN TEKNIK 5 W+1H MELALUI MODEL DISCOVERY LEARNING DAN DAMPAKNYA PADA KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS PESERTA DIDIK KELAS VIII SMP NEGERI 2 TAMBAKDAHAN TAHUN AJARAN 2021/2022

Kurniasih, Cacih (2023) PEMBELAJARAN MENYUSUN INFORMASI DALAM TEKS BERITA BERDASARKAN TEKNIK 5 W+1H MELALUI MODEL DISCOVERY LEARNING DAN DAMPAKNYA PADA KEMAMPUAN BERPIKIR KRITIS PESERTA DIDIK KELAS VIII SMP NEGERI 2 TAMBAKDAHAN TAHUN AJARAN 2021/2022. Thesis(S2) thesis, UNIVERSITAS PASUNDAN.

[img]
Preview
Text
ARTIKEL JURNAL CACIH.pdf

Download (206kB) | Preview

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kemampuan peneliti melaksanakan pembelajaran menyusun informasi dalam teks berita berdasarkan teknik 5W+1H melalui model discovery learning, untuk mengetahui kemampuan peserta didik menyusun informasi dalam teks berita berdasarkan teknik 5W+1H dengan model discovery learning, dan untuk mengetahui adakah dampak pembelajaran menyusun informasi dalam teks berita tersebut terhadap kemampuan berpikir kritis peserta didik. Penelitian ini menggunakan metode mixed method, yaitu gabungan dari penelitian kuantitatif dan kualitatif. Variabel bebasnya adalah model discovery learning, sedangkan variabel terikatnya adalah kemampuan menyusun informasi (KMI) teks berita dan kemampuan berpikiri kritis (KBK). Sampel penelitian adalah kelas VIII-A dan VIII-E SMPN 2 Tambakdahan Kab. Subang. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penulis telah mampu mengimplementasikan model pembelajaran discovery learning dengan baik sesuai dengan sintaknya, sehingga kemampuan peserta didik kelas eksperimen dalam menyusun informasi teks berita berdasarkan teknik 5W+1H meningkat lebih baik daripada kelas kontrol, dan terdapat dampak positif pembelajaran menyusun informasi dalam teks berita berdasarkan teknik 5W+1H terhadap kemampuan berpikir kritis peserta didik. Kata Kunci: KMI, KBK, Model Discovery Learning, Berpikir Kritis. Ieu panalungtikan miboga tujuan pikeun mikanyaho kamampuh panalungtik dina ngalaksanakeun pangajaran nyusun informasi dina téks warta dumasar kana téhnik 5W+1H ngaliwatan modél discovery learning, pikeun mikanyaho kamampuh siswa dina nyusun informasi dina téks warta dumasar kana téhnik 5W+1H ngagunakeun modél discovery learning, sarta pikeun mikanyaho naha aya pangaruh pangajaran nyusun informasi dina téks warta kana kamampuh mikir kritis siswa. Ieu panalungtikan ngagunakeun métode campuran, nyaéta gabungan antara panalungtikan kuantitatif jeung kualitatif. Variabel bébas nyaéta modél pangajaran discovery learning, sedengkeun variabel kauger nyaéta kamampuh nyusun informasi téks warta (KMI) jeung kaparigelan mikir kritis (KBK). Sampel panalungtikan nyaéta kelas VIII-A jeung VIII-E SMPN 2 Tambakdahan Kab. Subang. Hasilna nuduhkeun yén nu nulis mampuh ngalaksanakeun modél discovery learning kalawan bener luyu jeung sintakna, ku kituna kamampuh siswa kelas ékspérimén dina nyusun informasi téks warta dumasar kana téhnik 5W + 1H ningkat leuwih hadé batan kelas kontrol, sarta aya hasilna pangaruh positif kana pangajaran nyusun informasi dina téks warta dumasar kana téhnik 5W+1H kana kamampuh mikir kritis siswa. Konci: KMI, KBK, Modél Discovery Learning, Mikir Kritis.

Item Type: Thesis (Thesis(S2))
Subjects: RESEARCH REPORT
Divisions: Pascasarjana > S2-Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia 2023
Depositing User: asep suryana
Date Deposited: 27 Jun 2023 08:12
Last Modified: 27 Jun 2023 08:12
URI: http://repository.unpas.ac.id/id/eprint/64231

Actions (login required)

View Item View Item